Koloweb-cykloturistika
:: Miřejovice
:: Sloup v Čechách
:: Úštěk
:: Letiště Ruzyně
:: Stříbrná Skalice
:: Lužické hory
:: Lázně Toušeň
:: Přerov n./L.
:: Benátky n./J.
:: Poděbrady
:: Poděbrady II.
:: Rakovník
:: Dětenice
:: Kralupy n./Vlt.
:: Lysá n./L.
:: Poděbrady III.
:: Jevany
:: Kutná Hora
:: Libochovice
:: Milešovka
:: Rýchory

:: Konopiště
:: Valečov
:: Šumava
:: Chlumec n./C.
:: Jizerské hory
:: Západní Šumava
 
:: Jižní Čechy
:: Telč-Slavonice-Bítov
:: Podorlicko
:: Železné hory
:: Králíky
:: Vysoké Mýto


Koloweb-kniha návštěv


FOTOSOUTĚŽ

 
 
"Čáry éry"  
více zde...
 
Plánujete cyklovýlet?
Zjistěte si, v kolik
hodin zapadá Slunce.


Cyklorozcestník - odkazy, cestopisy, Alpy, seznamka, inzeráty a další

www.cykloserver.cz

Cyklistika Krnov


Ikona pro Váš web:
Koloweb ikona
HTML kód:

Poslední aktualizace:
27.4.2013

kontakt



"Mrija" - ANTONOV 225 v Praze

Slovo ANTONOV 225 píšu úmyslně s velkými písmeny, protože se jedná o největší letadlo na světě. Toto letadlo je opatřeno 6 motory na mírně svěšených ale pěkně širokých křídlech. Asi proto tento obr dokáže vzlétnout při plném nákladu a s plnou nádrží při hmotnosti až 600 tun. Křídla se roztahují do šířky 88m, délka letadla je 84m a výška 18m. Jeho podvozky nesou 32 "koleček", takže při přistání připomíná stonožku, ale po přistání na letištní plochu je z něj velryba a okolo plavou ostatní malé rybky jako jsou Boeingy 737 atp.

Do jeho nákladních útrob se vejde třeba další letadlo (samozřejmě bez křídel) a na záda si klidně hodí raketoplán a donese ho kamkoliv je třeba. V bříšku má pojízdné jeřáby a tak svůj náklad posouvá do svých útrob otevřenou tlamou jako had.

A jak se stalo, že jsme ho mohli vidět u nás v Praze? Z Berlína měl totiž namířeno do Číny na čínské letiště Shijiazhuang Daguocun, kam vezl tři obří turbíny firmy Siemens (každá o hmotnosti 53 tun) pro elektrárnu. Nevím jaký byl ten pravý důvod, že dal hned první mezipřistání v Praze (další v Kazani a Krasnojarsku) - někdo mluví o levnějším palivu a letištních poplatcích u nás, jiná verze tvrdí, že v Berlíně, odkud letěl, neměl dostatečný prostor pro rozjezd a start s plnou nádrží, tak ji dotankoval až u nás... no, každopádně jsme mu ale tento azyl poskytli velmi rádi. Byl to opravdu super zážitek.

Ve čtrtek na svátek Svatého Václava mělo několik desítek, možná stovek nadšenců, zcela netradiční sváteční program. Odpoledne až do podvečera strávili u plotu na "24". Tatínkové, dědečkové i kluci celí rozechvělí, děti okolo poskakující a manželky a přítelkyně s pochopením přihlížející. Petrův brácha byl právě na chalupě. SMSku, že v 17.40 přiletí Mrija, si přečetl úplně náhodou. Bylo právě 17.40 a on z okna slyšel nějaký hluk. Podíval se ven a za ořechem vyletěla jasně viditelná Mrija. Nesla se vznešeně a pomalu od Kokořína směrem na Prahu. Když mu zmizela z dohledu, zavolal nám na letiště: "Za 3 minuty ji tam máte". Připravili jsme si foťák a koukali směrem na východ, když se na mlžné obloze objevila.

Mrija v dálce

Šedivé monstrum se přibližovalo, šířka křídel uchvacovala, velké břicho s malými okénky nahoře dávalo vědět o velikosti letadla a 3 motory pod každým z křídel mluvily o mimořádnosti situace.

Mrija na přistání

Nastal ten krásný okamžik, na který všichni celé odpoledne, a vlastně několik dní předem, čekali. Nejtěžší bylo rozhodnutí, zda fotit a mít snímky na památku, nebo se koukat a užít si to naplno v celém zorném poli. Neodolala jsem a pár snímků jsem nafotila.

Mrija přistává

Mrija přistála

Mrija se rozhodla, že se nebude nikam honit a že si přes noc v klídku načepuje palivo a piloti si u nás do rána odpočinou.

Mrija jde na start

Takže start byl naplánovaný na pátek dopoledne. To byl ovšem pracovní den, alespoň pro mne, a tak jsem přišla o něco, čeho jsem pak moc litovala. Kluci tam ale byli, fotili a já s letištěm navazovala kontakt všemi dostupnými prostředky.

Mrija versus Boeing

Mrija zahřívá motory

Mrija se na start připravovala dlouho, postupně prý nahazovala své motory a když už si mysleli, že to je ono, ještě to ono zdaleka nebylo. Také jí trvalo, než vysunula klapky na křídlech - velké jako střecha domu.

Mrija se rozjíždí

Když se ten kolos konečně rozjel, posekal na letišti skoro všechnu trávu a rozházel navigační cedule na letištní ploše. Tráva po jeho startu létala ještě dlouho vzduchem a naše Mrija byla pryč.

Mrija - poslední doteky

Nakonec jsem měla to štěstí, když jsem ji vyhlížela z práce, viděla jsem ji letět už v pěkné výšce směrem na východ, nešlo ji nepoznat - minimálně podle zvuku.

Jak jsem zmiňovala, podobných bláznů bylo víc - naštěstí, a proto je k dispozici spousta krásných záběrů z této vzácné návštěvy u nás - viz další foto.

Více informací o Mrije se dočtete na webu "Buran""

Ruslan - Antonov 124 v Praze

Další fotografie

Vtipy z kokpitu


Další skvělé odkazy na stránky o letadlech a super videa:

Letiště Princess Juliana na ostrově St. Maarten - video
Pokus o přistání na letišti v Lisabonu - video - 2,4 MB - zdroj viz Danielova stránka

Zpět na letadla...



 
Zenová zahrada
  Základní sestava pro tvorbu vlastní mini zenové zahrádky  
E-SHOP Zenová zahrada

 



© 2005 - 2015 Koloweb :: Cykloturistika - Cyklo tipy a další zajímavosti


domů | o mně | fotogalerie | kontakt