Koloweb-cykloturistika
:: Miřejovice
:: Sloup v Čechách
:: Úštěk
:: Letiště Ruzyně
:: Stříbrná Skalice
:: Lužické hory
:: Lázně Toušeň
:: Přerov n./L.
:: Benátky n./J.
:: Poděbrady
:: Poděbrady II.
:: Rakovník
:: Dětenice
:: Kralupy n./Vlt.
:: Lysá n./L.
:: Poděbrady III.
:: Jevany
:: Kutná Hora
:: Libochovice
:: Milešovka
:: Rýchory

:: Konopiště
:: Valečov
:: Šumava
:: Chlumec n./C.
:: Jizerské hory
:: Západní Šumava
 
:: Jižní Čechy
:: Telč-Slavonice-Bítov
:: Podorlicko
:: Železné hory
:: Králíky
:: Vysoké Mýto


Koloweb-kniha návštěv


FOTOSOUTĚŽ

 
 
"Čáry éry"  
více zde...
 
Plánujete cyklovýlet?
Zjistěte si, v kolik
hodin zapadá Slunce.


Cyklorozcestník - odkazy, cestopisy, Alpy, seznamka, inzeráty a další

www.cykloserver.cz

Cyklistika Krnov


Ikona pro Váš web:
Koloweb ikona
HTML kód:

Poslední aktualizace:
27.4.2013

kontakt



Jídlo a pití na cyklo výletě

Při jízdě na kole je důležité doplňovat tekutiny a zároveň dodávat tělu energii a minerály.

K pití je nejvhodnější pokud možno neperlivá slazená minerální voda. Na kratší cyklo výlet v rekreačním tempu a za běžného počasí vám stačí jedna 1,5 l PETka, při delší cestě, větší zátěži nebo v horkém počasí až 4 litry. U vícedenních cyklo výletů je třeba počítat s ještě větším množstvím vody na den - viz voda. Vhodné je napít se dostatečně již v předstihu před cestou. Při nedostatku tekutin hrozí tělu přehřátí - viz úpal, nebo mu chybí voda ke správnému fungování organismu - proces zásobování buněk cukrem a minerálními látkami atd. Na druhou stranu pokud to s pitím přeženete, tělo se může přechladit a můžete nastydnout nebo při pití obyčejné vody ve větším množství může dojít k vyplavení důležitých minerálů z těla (z toho bývají křeče a únava), také při nepřiměřeném přísunu tekutin můžete příliš zatížit vaše ledviny, takže všeho s mírou. Jak tedy poznat, kolik pít? Rozhodně se nedá soudit podle toho, jak se potíte, protože díky funkčnímu prádlu stíhá tělo odpařovat a vy ani nezaznamenáte ztrátu tekutin. Docela dobrým ukazatelem potřeby tekutin je počet zastávek na čůrání. Může to být méně než obvykle (tělo je totiž tak chytré, že jakmile cítí stres, což nadměrná fyzická zátěž je, zadržuje v těle více vody a jakmile si je jisté, že už dnes nikam nepojedete, začne se odvodňovat), ale několikrát za cestu by to chtělo... Pokud po 3 hodinách jízdy stále nic, je třeba doplnit tekutiny až do první potřeby a pak pokračovat v přiměřeném pitném režimu. Při hodně velké zátěži je vhodné doplňovat tekutiny každých 15 minut. Během celodenního výletu mějte tedy stále dostatek tekutin s sebou a myslete včas na doplnění zásoby.

Přečtěte si článek "Jaké nápoje jsou nejlepší pro cyklisty?".

Hned po tekutinách je pro tělo důležité udržovat optimální hladinu cukru, popř. soli. Něco sladkého mějte vždy s sebou jako první a také poslední energetickou pomoc. Cyklista totiž nejezdí na benzín, ale na cukr. Ještě než vyrazíte na výlet, v předstihu řádně a hodnotně posnídejte. Doporučuji třeba sladkou ovesnou kaši. Cukry totiž tělo spaluje jako první a potřebuje je mít k dispozici hned. Rychlé cukry na začátek, pomalé (škroby v obilninách) během cesty. Někdy je vhodné po prvním zahřátí dodat tělu glukózu v podobě bonbónů s hroznovým cukrem. Po dvou, třech hodinách (podle fyzické zátěže) je třeba opět doplnit energii v podobě nějaké lehčí stravy, což znamená lehce stravitelné, aby tělo mělo co nejmenší práci ji zpracovat jak po chemické, tak i po mechanické stránce. Například syrová zelenina (zeleninový salát) nebo ovoce, např. jablko jsou pěkně "těžké" do žaludku. Možná vše řeší energetické tyčinky a iontové nápoje. S iontovými nápoji, které dodají energii a ztracené vypocené minerály, mám zatím malou zkušenost, občas používám Isostar a ráda bych vyzkoušela i Enervit. Rozhodně to funguje, nakopne to a nožičky šlapou rychleji a lehčeji.

O iontových nápojích si přečtěte zde.

Jak si vyrobit domácí iontový nápoj se dočtete zde.

Pivo sice také dodá energii, ale jen do chvíle, než zas sednete na kolo, pak ztěžknou nohy a nikam už pořádně nedojedete. Prostě alkohol a sportovní výkon nejdou dohromady. Navíc nová pravidla silničního provozu se vztahují i na jízdu po cyklostezkách a tak na pivečko a vínečko můžete s klidem zapomenout. Více čtěte zde...

Novým hitem je nealkoholické pivo, které by se podle posledních výzkumů mohlo zařadit mezi iontově vyvážené nápoje, alespoň výrobce to tvrdí :-)
Takže jak se pozná český cyklista? ...




 
Zenová zahrada
  Základní sestava pro tvorbu vlastní mini zenové zahrádky  
E-SHOP Zenová zahrada

 



© 2005 - 2015 Koloweb :: Cykloturistika - Cyklo tipy a další zajímavosti


domů | o mně | fotogalerie | kontakt