Koloweb-cykloturistika
:: Miřejovice
:: Sloup v Čechách
:: Úštěk
:: Letiště Ruzyně
:: Stříbrná Skalice
:: Lužické hory
:: Lázně Toušeň
:: Přerov n./L.
:: Benátky n./J.
:: Poděbrady
:: Poděbrady II.
:: Rakovník
:: Dětenice
:: Kralupy n./Vlt.
:: Lysá n./L.
:: Poděbrady III.
:: Jevany
:: Kutná Hora
:: Libochovice
:: Milešovka
:: Rýchory

:: Konopiště
:: Valečov
:: Šumava
:: Chlumec n./C.
:: Jizerské hory
:: Západní Šumava
 
:: Jižní Čechy
:: Telč-Slavonice-Bítov
:: Podorlicko
:: Železné hory
:: Králíky
:: Vysoké Mýto


Koloweb-kniha návštěv


FOTOSOUTĚŽ

 
 
"Čáry éry"  
více zde...
 
Plánujete cyklovýlet?
Zjistěte si, v kolik
hodin zapadá Slunce.


Cyklorozcestník - odkazy, cestopisy, Alpy, seznamka, inzeráty a další

www.cykloserver.cz

Cyklistika Krnov


Ikona pro Váš web:
Koloweb ikona
HTML kód:

Poslední aktualizace:
27.4.2013

kontakt



Stan a kolo

Pokud budete nocovat ve stanu a jedete bez auta, určitě se budete snažit vzít s sebou stan co nejlehčí, tzn. co nejmenší. Ale vždy je při této volbě třeba uvažovat o počtu osob, které ve stanu budou spát a počítat s prostorem pro umístění nezbytné bagáže. V nouzi musí boty a přilby zůstat venku v igelitových pytlích, ale dovnitř je potřeba vměstnat vše ostatní. Záleží na vás, o co popřípadě chcete či nechcete přijít. Je to opravdu docela problém, takže doporučuji raději přidat nějaké to kilo na váze, resp. velikosti stanu, než se v noci tísnit a nemoci si natáhnout unavené nohy. Většinou se stany skládají z vnitřní části a vnějšího pláště a tyček. Stan se tak dá jako zavazadlo rozdělit.

Stanové tyčky jsou často rozměrů vymykajících se ostatní bagáži, jak na nosiči, tak i v batohu na zádech. Při řešení tohoto problému jsme přišli na šikovný způsob, kam je umístit a rozdělit si tak i zátež mezi jednotlivá kola. Tyčky od našeho stanu se totiž vejdou pod šikmý rám kola, kam jsem je pevně přilepila na dvou koncích lepicí páskou. Jediná věc je pak mít s sebou náhradní pásku (nejlépe Duck Tape), protože někdy se nepodaří uchovat ji v lepícím stavu pro další den. Je nutné, aby lepila dostatečně, aby se tyčky za jízdy neuvolnily. Nám to fungovalo bez problémů.

Spaní ve stanu s sebou nese problém kam s kolem. Pokud ho nelze v kempu schovat do úschovny nebo někam pod zámek, jsou už jen dvě možnosti. Buď si vezmete kolo s sebou do stanu nebo ho vedle stanu zamknete k plotu, zábradlí nebo stromu. Tu první možnost jsem ještě nikdy nezkoušela, ale vím, že ji někteří cyklisté používají. Já měla vždycky štěstí a kolo bylo ráno na svém místě, přestože klidná jsem nebyla nikdy. Při cyklo cestě po Jižních Čechách jsme v kempu vždycky našli příhodné místo vedle stanu, kde byla naše kola bezpečně zaparkována, zámkem na kola přivázána k zábradlí a dalšími zámky vzájemně propletena. Je ale třeba veškerou odnímatelnou výbavu kola sundat, na sedlo dát igelitový pytel pro případ deště, v lepším případě kola schovat pod igelitovou folii. Já navíc jako pojistku proti tomu, aby se kdokoliv cizí dotkl mého kola, používám fintu v podobě prázdných PET lahví, které zapasuji mezi kola tak, že v případě jejich pohybu by mi PETky daly vědět. Tak hlubokým spánkem nikdy pod stanem nespím, aby mě praskání PETek neprobudilo. Každopádně stojí za to prohlédnout ráno kolo, jestli noc přečkalo bez úhony (třeba povolené přední kolo atd.), než znovu vyrazíte. Vtipálků je dneska dost.




 
Zenová zahrada
  Základní sestava pro tvorbu vlastní mini zenové zahrádky  
E-SHOP Zenová zahrada

 



© 2005 - 2015 Koloweb :: Cykloturistika - Cyklo tipy a další zajímavosti


domů | o mně | fotogalerie | kontakt