Koloweb-cykloturistika
:: Miřejovice
:: Sloup v Čechách
:: Úštěk
:: Letiště Ruzyně
:: Stříbrná Skalice
:: Lužické hory
:: Lázně Toušeň
:: Přerov n./L.
:: Benátky n./J.
:: Poděbrady
:: Poděbrady II.
:: Rakovník
:: Dětenice
:: Kralupy n./Vlt.
:: Lysá n./L.
:: Poděbrady III.
:: Jevany
:: Kutná Hora
:: Libochovice
:: Milešovka
:: Rýchory

:: Konopiště
:: Valečov
:: Šumava
:: Chlumec n./C.
:: Jizerské hory
:: Západní Šumava
 
:: Jižní Čechy
:: Telč-Slavonice-Bítov
:: Podorlicko
:: Železné hory
:: Králíky
:: Vysoké Mýto


Koloweb-kniha návštěv


FOTOSOUTĚŽ

 
 
"Čáry éry"  
více zde...
 
Plánujete cyklovýlet?
Zjistěte si, v kolik
hodin zapadá Slunce.


Cyklorozcestník - odkazy, cestopisy, Alpy, seznamka, inzeráty a další

www.cykloserver.cz

Cyklistika Krnov


Ikona pro Váš web:
Koloweb ikona
HTML kód:

Poslední aktualizace:
27.4.2013

kontakt



Vybavení kola

  • cyklo osvětlení (přední i zadní) a odrazky
  • nezbytné cyklo nářadí a lepení
  • pumpička
  • zámek na kolo (dlouhý)
  • držák na lahve
  • nosič
  • cyklobrašna
  • cyklocomputer
  • zvonek
  • blatníky

    Osvětlení
    patří při jízdě za snížené viditelnosti a za tmy k povinné výbavě jízdního kola. Plní dvě důležité funkce: vidět na cestu a být viděn.

    Vidět na cestu neznamená jen vědět, kudy vede silnice, ale i kudy přesně jede přední kolo vašeho bicyklu. Všechny nerovnosti terénu, kameny, díry a krajnice jsou ve tmě mnohem větším nebezpečím. Mnohdy ani přední blikačka (záleží na kvalitě - tedy ceně) neposlouží tak, jak by měla, a proto je vhodná kombinace s čelovkou. Někteří cyklisté ale vyrážejí na výlet zcela bez blikaček a spoléhají na to, že dojedou domů za světla. Pokud se pak z jakéhokoliv důvodu změní plán a cesta se protáhne až do tmy, nastane vážná situace. Kdo nezažil jízdu za úplné tmy mimo město, možná netuší. V takovém případě se musí kolo vést pěšky. Ale tím se problém neřeší. Cyklista je v tu chvíli takřka úplně neviditelný pro ostatní vozidla. Odrazky nejsou podle mého dostačující. Takže doporučuji mít blikačky stále s sebou jako automatickou výbavu kola.

    Být viděn je z hlediska bezpečnosti asi ještě více důležité. Kromě aktivního osvětlení existují další funkční prostředky ke zviditelnění cyklisty. Jedním z nejúčinějších je reflexní vesta. Stojí pár korun a nezabere skoro žádné místo. Někdy ani nemusíte jet večer a přesto se po cestě může vyskytnout mnoho míst a situací, kdy je dobré zapnout blikačky nebo si vzít vestu, např. na tmavé silnici v lese apod. Dalším doplňkem k osvětlení mohou být reflexní pásky na suchý zip. Můžete je použít podle potřeby na rukáv, přes nohavici, na zavazadlo apod. Díky sucháči se hodí i na jiné věci, nám posloužily k přidržení brzdy, aby nám kolo ve vlaku stále nejezdilo.

    Ještě jedna důležitá věc - u zadní blikačky je potřeba se vždy podle situace ujistit, že je dobře viditelná, aby ji např. nezakrývala vaše bunda přesahující přes sedlo. Při jízdě se zavazadly nemusí vyhovovat její klasické umístění pod sedlem. Některé blikačky se dají po vyjmutí z držáku zaháknout za opasek, za ledvinku, za batoh nebo za zavazadla na nosiči.

    Povinné osvětlení kola podle zákona najdete zde...

    Nářadí a lepení na kolo
    je dobré mít s sebou i na kratší cesty, vždycky si představte, že když píchnete kolo, už nenasednete a cestou zpět kolo povedete vedle sebe (v lepším případě) nebo ho dokonce ponesete, aby neutrpěl ráfek nebo starší plášť. Letos v létě se mi podařilo právě na houbách nabrat akátový trn, který mi propíchl duši i na protější straně. Kolo bylo úplně prázdné. Těch pár kilometrů cesty lesem s kolem pěšky nebylo nic příjemného. Nebo si vemte tuhle příhodu s napínáčky...

    Blatníky
    se samozřejmě hodí nejvíc v mokrém terénu, kdo nechce mít čáru od bláta na zádech, měl by si je pořídit. Docela fajn jsou i při jízdě po silnici, a to hlavně pro ostatní cyklisty, občas totiž od vás odletují kamínky. Na druhou stranu dovedou někdy blatníky zkomplikovat život, např. když se vám mezi blatník a kolo dostane třebas i obyčejná šiška. Potom také v hodně blátivém terénu se může prostor mezi blatníkem a kolem zanášet bahnem a a po zaschnutí to pěkně drhne. Já osobně blatníky nepoužívám. Zaslechla jsem ale něco o tom, že ve městě jsou povinné.

    Zvonek
    je určitě lepší než volání: Haló, Pozór, Jedú..., ale nějak mi na něj už nezbývá na řídítkách místo. Já místo zvonku používám nápadné cvakání páčky brzdy. Je pravda, že na společných stezkách s chodci a bruslaři se zvonek rozhodně hodí. Uvažuji o něm. V případě bruslařů se sluchátky by to spíš chtělo dělovou ránu :-)

    Nosič
    se vám bude určitě hodit při delších cyklo cestách. Na běžný nosič se dá připevnit spacák, karimatka a stan. Víc už jedině, pokud si pořídíte i vaky na kolo, pak vezete po stranách zadního kola ještě další zavazadla. Stále je to lepší varianta, než přeplněný batoh na zádech. Pokud se bojíte o svůj cyklo image, přijdete nejspíš o záda. Nosič je při vícedenních cyklo cestách opravdu potřebný, a jakmile ho jednou namontujete, už ho nesundáte. Využití se vždycky najde.

    Cyklobrašna
    Já si na nosič natrvalo pořídila podélnou cyklobrašnu a vozím ji teď místo batohu. Dlouho jsem řešila problém mokrých zad pod batohem. Funkční prádlo bylo zbytečné, pokud batoh nedovolil odpařovat. Ptala jsem se na cyklobatohy se síťkou odsazující batoh od zad, ale bylo mi řečeno, že tento problém stejně neřeší. Tak jsem zakoupila skvělou brašnu a funkční prádlo má volné pole působnosti. Zatížení na nosiči není téměř znát, pokud v brašně nebudete vozit cihly, pouze v silném bočním větru poznáte, že máte další plochu, o kterou se může vítr opřít.

    K nosiči se brašna připevňuje pomocí sucháčů a lze ji jednoduše kdykoliv odepnout a vzít s sebou, má dokonce dlouhé ucho jako normální taška. V přední kapse je uschována pláštěnka na brašnu pro případ lijáku, zadní brašna pojme rezervní menší petku s pitím a je zvenku polepena reflexní páskou. Já za tuto kapsu připínám zadní blikačku. Hlavní prostor brašny pojme několik kousků oblečení, ale i další věci, a podle potřeby se dá zvětšit do výšky. Brašna má i postranní kapsy, které se dají podle potřeby naplnit. Nahoře na brašně je síťková rychlokapsa a gumičková stahovačka. Tento typ brašny tedy z vlastní zkušenosti vřele doporučuji. Jenom opět pozor na sucháče - úhlavní nepřátele funkčního prádla.




  •  
    Zenová zahrada
      Základní sestava pro tvorbu vlastní mini zenové zahrádky  
    E-SHOP Zenová zahrada

     



    © 2005 - 2015 Koloweb :: Cykloturistika - Cyklo tipy a další zajímavosti


    domů | o mně | fotogalerie | kontakt